کد مطلب: 140164
مجتهدزاده در گفت‌وگو با دانا:
اميدوارم بيش از دولت آمريکا، دولت ايران به تذکرات رهبري توجه کند/آمريکايي‌ها به اولين تعهد خودشان در زمينه رفع تحريم‌ها عمل نکرده‌اند/دولت مردان چه چيزي را در مذاکرات متعهد شده اند که توان اعتراض به آ
تاریخ انتشار : 1395/03/27 10:07:34
نمایش : 822
کارشناس مسائل ژئوپوليتيکي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار رمضاني با مسئولان و کارگزاران نظام در خصوص بدعهدي‌هاي آمريکا در زمينه برجام و عدم اجراي تعهدات اين کشور گفت:مطالب و تذکرات رهبر معظم انقلاب همه درست و به‌جا است و من اميدوارم بيش از آنکه دولت آمريکا به اين مطالب توجه کند، دولت‌مردان خودمان نسبت به بيانات رهبري توجه داشته باشند.












 

به گزارش هفت چشمه، پيروز مجتهدزاده، استاد دانشگاه وکارشناس مسائل ژئوپوليتيکي ايران، در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار رمضاني با مسئولان و کارگزاران نظام در خصوص بدعهدي‌هاي آمريکا در زمينه برجام و عدم اجراي تعهدات اين کشور گفت: مطالب و تذکرات رهبر معظم انقلاب همه درست و به‌جا است و من اميدوارم بيش از آنکه دولت آمريکا به اين مطالب توجه کند، دولت‌مردان خودمان نسبت به بيانات رهبري توجه داشته باشند.

 

وي افزود: اين درست نيست که ما يک قراردادي داشته باشيم که طرف مقابل ما به هيچ يک از تعهداتش عمل نمي‌کند و در مقابل آن ما از روز اول شروع کرده‌ايم به تحويل دادن هر آن چيزي که در اختيار داريم.

 

کارشناس مسائل ژئوپوليتيکي با بيان اينکه ملت بايد نسبت به اقدامات دولت در زمينه هسته‌اي آگاه باشند اظهار داشت: دولت بايد براي مردم توضيح دهد که چرا در شرايطي که آمريکايي‌ها به اولين تعهد خودشان در زمينه رفع تحريم‌ها عمل نکرده‌اند ما دو يا سه سايت غني سازي هسته‌اي و آب سنگين را به کلي نابود کرده‌ايم.

 

مجتهدزاده با تاکيد بر اينکه آمريکايي‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند عنوان کرد: دولت آمريکا در زمينه رفع کامل تحريم‌ها، در زمينه رفع مشکلات بانکي و در زمينه آزاد سازي دارايي‌هاي بلوکه شده ايران در آمريکا هيچ‌ اقدامي انجام نداده است.

 

وي ادامه داد: دارايي‌هاي بلوکه شده ايران بسيار بزرگ‌تر از آن‌ چيزي است که در رسانه‌ها مطرح مي‌شود، يک قلم نقدي از دارايي‌هاي ايران که هنوز آزاد نشده است عبارت است از 14 ميليارد دلاري که در سال 1976 يا 1977 که در آمريکا سرمايه‌گذاري شد.

 

کارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه سرمايه نقدي ما در طول اين 40 سال سود زيادي داشته  که مبلغ را در عمل به دو برابر مي رساند و آمريکايي‌ها بايد اصل پول ما به همراه محاسبه در آمد هايي که داشته را بازگردانند گفت: دولتي‌ها بايد براي مردم توضيح دهند که اين مسئله‌هاي فوق‌العاده مهم در برجام مورد صحبت و بحث و بررسي قرار گرفته است يا خير.

 

مجتهدزاده گفت: يک مورد ديگر شامل صدها قطعه از اشياء باستاني ايران است که ميلياردها دلار مي ارزد و دانشگاه شيکاگو براي نمايش در نمايشگاه آثار باستاني جهان از ما قرض گرفت و نه تنها هرگز بر نگرداند، بلکه برخي از دادگاه هاي خرگوشي در ايالات متحده در قبال شکايت هاي واهي افراد صهيونيستي حکم به فروش اين اشياء عطيقه دادند تا به عنوان خسارت به مدعيان صهيونيستي داده شود. 

 

مجتهدزاده افزود: دولت‌مردان بايد براي مردم مشخص کنند که چه بلايي برسر ساختمان 15 طبقه ايران در نيويورک آماده است و آيا تکليف درآمد هاي سالانه چند صد ميليون دلاري آن در اين 38 سال گذشته به دست دولت ايران رسيده است يا نه؟ و آيا در برجام توافق يا تفاهمي در اين مورد حاصل شده يا خير.

 

وي با اشاره به دارايي‌هاي بلوکه شده ايران در آمريکا اظهار داشت: نه تنها دولت ايران در ظاهر هيچ‌کدام از اين نکات را به بحث نگذاشته است؛ بلکه حتي وزارت خارجه ما در مقابل توهين‌هاي دولت آمريکا و حکومت‌هاي جيره خور آمريکا در شبه جزيره عرب نيز سکوت کرده است.

 

اين کارشناس مسائل ژئوپوليتيکي با بيان اينکه اشارات رهبري در ظاهر خطاب به دولت آمريکا است عنوان کرد: بيانات رهبري در واقع خطاب به دولت‌مردان خودمان است که شما چه مي‌کنيد؟ به چه مناسبت به تجاوزهاي علني به حق و حقوق و حرمت ما کوچکترين اعتراضي نداريد. وزارت خارجه امريکا، که طرف اصلي مذاکره و توافق هاي مربوط به برجام است همين چند روز قبل بازهم کشور ما، طرف توافق و تفاهم هاي گسترده با خود را در صدر فهرست کشورهاي حامي تروريسم اعلام کرد و وزارت خارجه بر خلاف سنوات گذشته حتي دو خط در اعتراض به اين اقدام آشکارا ضد تفاهم و ضد برجام ننوشت و اعلام نکرد!

 

مجتهدزاده در خصوص خللي که در برجام وجود دارد و موجب سوء استفاده دشمن شده است گفت: اين را بايد دولت‌مردان و وزارت خارجه ما پاسخ بدهند که در مذاکرات هسته‌اي چه چيزي را متعهد شده‌اند که چنين وضعي به وجود مي‌آيد اما توان اعتراض به آن را ندارند.

 

انتهاي پيام/ نج

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg